Plezier in haken

Mijn naam is Caroline, dit is een blog over (mijn) plezier in haken!
Sinds dec.'12 heb ik het haken weer opgepakt en sindsdien haak (en brei) ik en geniet ik er van!

dinsdag 14 mei 2019

Restjes opmaken... een dubbele droom(deken) en drie lekkere nieuwe bollen....

Sinds de vorige post waarin ik mijn laatste deken liet zien, in de kleuren van de Lathyrus is er een hoop gehaakt in huize 'plezierinhaken'!
Zo maakte ik van de 'restjes' van de Lathyrusdeken, nog een ander leuk exemplaar... ik kocht er grasgroen bij en maakte fijne rondjes tot squares en haakte ze aan elkaar met de 'as you go' techniek.


Nog steeds had ik - zij het wat minder nu - wat restjes over en nog een aantal bollen van een vorig project... daarmee begon ik een een 'freestyle' omslagdoek.  Deze omslagdoek is inmiddels redelijk op maat, dus er kan nog wat 'opgeleukt' worden. Ik had ook nog wat bollen met 'glitter' er  in dus er komen nog wat glittereffecten bij.


Voor de droomdeken 3 die al even werd aangekondigd en waar ik echt zin in had, heb ik uiteindelijk toch niet het bijbehorende pakket besteld maar een lekkere hoeveelheid Stylecraft Special DK kunnen scoren in een aanbieding. Deze deken nadert zijn einde (qua haakwerk) maar heb ik even weggelegd om later af te maken.
Ik heb de kleur Pomegranate en een off white gekozen.


Ook heb ik bij de Zeeman wat bollen blauw en wit ingeslagen waarmee ik de deken in contra heb gehaakt. Deze deken is gehaakt al heb ik op een bepaald moment het patroon los gelaten en er zelf nog iets aan toegevoegd... Deze deken is in de lengte gehaakt, de strepen lopen dus niet dwars maar van onder naar boven (en terug ;)  Nu allen nog wat afhechten en dan een rand er om.


Kortgeleden zag ik een leuke aanbieding langs komen voor verloopgaren (ik ben er gek op voor een omslagdoek) en heb drie bollen besteld.
Natuurlijk kon ik het niet laten om er aan te beginnen dus ik ben (tussen de dekens door) gewoon ook aan een omslagdoek begonnen. Ik heb voor de roze-rood bol en het ruitpatroon gekozen, ik gebruikte dat (onder andere) ook voor de rood-wit-blauwe omslagdoek van koningsdag vorig jaar. Het is een fijn patroon dat zich herhaalt waardoor het op een moment 'vanzelf' gaat...



Kortom, aan haakwerk geen gebrek maar gelukkig heb ik........ plezier in haken ;)
liefs
Caroline



Geen opmerkingen:

Een reactie posten