Plezier in haken

Mijn naam is Caroline, dit is een blog over (mijn) plezier in haken!
Sinds dec.'12 heb ik het haken weer opgepakt en sindsdien haak (en brei) ik en geniet ik er van!

donderdag 7 februari 2019

Geen mysteryblanket maar wel een andere (mooie) deken....

Tja die mystery-blanket is het toch niet geworden dit jaar... ik wil de ontwerper niet tekort doen maar ik vond het echt niet mooi. (Totaal niet waar ik een sparkeltje van krijg zeg maar...) Ik heb het eerste blok weer netjes uitgehaald en ik was heel blij dat iemand anders mijn hele pakket wilde overnemen....
Gelukkig is er een prachtige deken voor in de plaats gekomen, de lathyrusdeken (sweet pea) van Attic24! In de mooie kleuren van de lathyrus met een lekker patroon en een mooi resultaat! Blij mee!
Ook dit is een cal (qua kleurgebruik) want het patroon is herhalend hetzelfde. De kleuren zijn van Stylecraft special DK, Mooi.

(Ik vind m nu al supermooi maar hij is nog net niet helemaal klaar... de laatste kleur nog afmaken en daarna de rand nog.)



Ik zag bij de zeeman een paar leuke bollen donkerblauw met een sparkeltje er in en breide er een sjaal van. Leuke steek en een lekker fluffie resultaat.



Ik verving de lamp die boven de eettafel hing, een kringloop lamp(frame) die ik destijds bekleedde met doorzichtige voilestof.  Dat was mooi maar er niet makkelijk af te halen om te wassen...  (Ik zag ineens allemaal vliegenpoepjes..)niet zo handig dus.

Ik had nog een lamp van de kringloop en heb daarvoor een hoes gehaakt, zodat we tot de nieuwe lamp komt toch een redelijke lamp hebben hangen.... Ik gebruikte het witte katoen van durable, dat echt heerlijk haakt en een mooi resultaat geeft, hij is leuk geworden maar staat wat iel na de grote lamp die we hadden (en boven onze grote tafel). Dus die nieuwe lamp komt wat sneller...

Ik ga even opzoek naar een schemerlamp voet voor deze gehaakte versie denk ik.
Mijn idee om toch weer de ‘ouderwetse’ gordijntjes te haken kwam wel weer boven met het gebruik van dit katoen, het haakt super fijn.


Het wordt weer tijd voor wat breiwerk...  wordt vervolgd.... 😉
dáág! fijne dag!
Caroline




Geen opmerkingen:

Een reactie posten